Jak zacząć biegać?

Biegać chciałby każdy- w końcu w tych czasach ruch i aktywność fizyczna są modne. Pytanie brzmi jak zacząć? Co jest ważne podczas biegania? Jak biegać by nie zrobić sobie krzywdy? Zaczynając od początku…

Dobry psychiatra Warszawa
http://evimed.com.pl/psychiatra
Klinika Evimed w Warszawie.
Zespół wykwalifikowanych lekarzy specjalistów.

Zacznij od celu

Powodów do biegania może być tyle co ludzi, czy to chęć zaimponowania kolegom na dzielni, czy zrzucenie misiowego brzuszka po zimie czy też podtrzymanie formy… Każdy z nich to dobry początek. Ważne jednak by każda motywacja miała przed sobą jakiś zwarty cel. Chcesz się pozbyć brzuszka? Dajmy na to, że chcesz schudnąć 5 kg i przy tym będziesz ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Teraz już musisz się pilnować i gnać do celu.

Odzież biegacza

Nie okłamujmy się, bieganie jest tańsze od większości sportu. Cały Twoje wyposażenie to Twoje własne nogi- tadam, już możesz biegać. Warto jednak już od początku zainwestować w dobre obuwie sportowe- dzięki temu unikniesz kontuzji, odcisków i bólu stóp. Nie chodzi o to by wydać majątek już na samym początku, teraz rynek proponuje Ci całą gamę butów w różnych półkach cenowych. Warto też pamiętać, że buty powinny być o około rozmiar większe od tych, które używamy na co dzień.

Co do samej odzieży, na początek nie potrzebujesz niczego wow, koszulka, spodenki i do dzieła. Jeśli jednak chcesz od samego początku wyglądać pro- pomyśl o lekkich i dopasowanych ubraniach, tshirty, legginsy czy spodenki.

Wytrwałość

Jeśli Twoimi najlepszymi kumplami są telewizor i kanapa to nastaw się na ciężki start- na pocieszenie dodamy, że to kompletnie normalne wśród kanapowych koneserów. Boltem na początku nie będziesz ale z czasem nabierzesz i formy i doświadczenia- nie zniechęcaj się.

Znaj umiar

Bardzo często początkujący biegacze chcą biegać jak najszybciej i jak najczęściej- duży błąd.
Pierwszy trening to najczęściej przypomina pogoń za autobusem- na początku 100% możliwości a po czasie zatrzymujesz się z zadyszką i oglądasz uciekający autobus. Nie tędy droga! Chcąc czy nie chcąc przemianę z kanapowca musisz zacząć od marszobiegów i stopniowo regulować organizm. Chodzi o systematyczność a nie liczbę kilometrów!

Zbyt często to też częsty błąd początkujących- bieganie codziennie nie jest dobrą opcją a wręcz przeciwnie, prowadzi do utraty zapału i kontuzji. Wyznacz sobie cel- 30 minut 3 razy w tygodniu i trzymaj się tego. Kiedy już przebiegniesz 30 minut bez postojów wtedy wydłuż czas biegania.

Pamiętaj o rozgrzewce

Bieganie bieganiem, ale bez odpowiedniej rozgrzewki bardzo łatwo jest zrobić sobie krzywdę. Może i na początku nie obciążasz swoich stawów tak drastycznie ale jednak z czasem będziesz biegać więcej i więcej… Po za tym, biegając w mięśniach wzrasta napięcie co za tym idzie- skraca się długość mięśnia. By zapobiec dysbalansu mięśniowego i zbyt dużych obciążeń w niektórych partiach ciała bardzo ważne jest regularne rozciąganie się.

Polub bieganie!

Na początku będziesz wzdychał, że bieganie jest ciężkie, niedobre i złe ale z czasem pokochasz tą formę relaksu. Bieganie dodaje energii i endorfin, które sprawiają, że dostajesz dodatkową dzienną dawkę szczęścia. Warto też próbować swoich sił w biegach jak bieg Przemysława.

Podobne wpisy